MemoryLab logo
Study tools

A Teacher’s Guide to Creating Materials That Support Efficient Learning

From Scientific Background to AI-based content creation

Onderzoek heeft aangetoond dat het actief proberen om informatie op te halen uit het geheugen, ook wel retrieval practice, een effectieve manier is om informatie te leren. In vergelijking met passieve studietechnieken, zoals het lezen van een tekstboek, is het jezelf ondervragen vooral gunstig voor het bevorderen van de retentie van informatie op de lange termijn. Geautomatiseerde leerapplicaties zijn een populaire manier om retrieval practice in de klas te implementeren. In dit artikel geven we enkele praktische richtlijnen voor het maken van goede inhoud voor retrieval practice, met de nadruk op (1) hoe je een geschikt vraagtype kiest, (2) hoe je vragen en antwoordopties formuleert, en (3) hoe je generatieve kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om het proces van het maken van inhoud voor retrieval practice te versnellen.

Offerte aanvragen?

Vul het onderstaande formulier in:

Of mail naar:

Aan de slag!

Wilt u meer weten?

Vul het onderstaande formulier in:

Of mail naar: