Rijksuniversiteit Groningen

Land:

Nederland

Doelgroep:

Hoger Onderwijs

Casus:

Zowel declaratieve als procedurele kennis spelen een belangrijke rol in het hoger onderwijs, en beide vormen van kennis zijn essentieel voor effectief leren en academisch succes. Door een adaptief leersysteem te gebruiken, besteden studenten minder tijd aan het verwerven van de bouwstenen waarop ze tijdens een cursus verder kunnen bouwen.

Op basis van een computermodel van het geheugen van de leerlingen bepaalt het adaptieve leersysteem van MemoryLab welke items op welk moment tijdens de leersessie aan de leerling moeten worden gepresenteerd, waardoor de leerprocedures effectief worden afgestemd op de behoeften van elke individuele leerling. Door MemoryLab te integreren in een breed scala aan cursussen, verbetert de distributie van leren en neemt de motivatie van studenten en hun klasgereedheid aanzienlijk toe.

Hoogtepunten

A graph showing results from our pilot collaboration with University of Groningen

Gegevens uit een pilot die in het studiejaar 2023-2024 aan de Rijksuniversiteit Groningen werd uitgevoerd, waarbij studenten vrijwillig MemoryLab gebruikten ter voorbereiding op hun cursus cognitieve psychologie, leveren de volgende inzichten op:

  • Meer studenten besloten deel te nemen aan het tentamen in 23/24 (83.3%) dan in 22/23 (75.5%)
  • In 2023/2024 slaagden meer studenten voor het examen (74.7%) dan het jaar ervoor (57.0%)
  • Minder studenten zakten voor het examen: 8,6% in plaats van 18,4%

Belangrijkste bevindingen

Over het geheel genomen geven onze resultaten aan dat:

  • De leerresultaten verbeterden: meer leerlingen slaagden en minder zakten. Dit toont aan dat MemoryLab zowel leerlingen met hoge cijfers als leerlingen die extra hulp nodig hadden, ondersteunt en de prestatieverschillen verkleint.
  • Door een georganiseerde, gestructureerde aanpak aan te bieden via een tool als MemoryLab, aangestuurd door een effectief algoritme, wordt die ondersteuning geboden en wordt deelname aangemoedigd.

Deze organisaties leren al effectiever met MemoryLab

Wat anderen over ons zeggen

Geïnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

International Partnership Coordinator assisting you in adaptive learning solutions

Nathan McCabe

Coördinator Internationale Samenwerking

Geïnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

Partnership & Operations Manager offering adaptive learning solutions

Saar Speijers

Partnership & operationeel manager

Neem contact met ons op

Vul het formulier in

Of stuur ons een bericht

International Partnership Coordinator assisting you in adaptive learning solutions

Nathan McCabe

Coördinator Internationale Samenwerking

Partnership & Operations Manager offering adaptive learning solutions

Saar Speijers

Partnerschaps- en operationeel manager

Offerte aanvragen?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar:

Aan de slag!

Wil je meer weten?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar: