Tafels leren door MemoryLab

Land:

Wereldwijd

Doelgroep:

Basisonderwijs

Casus:

Een van de belangrijke educatieve doelen in het basisonderwijs is de automatisering van de tafels. In Times Tables van MemoryLab oefenen kinderen de tafels op drie progressieve leerniveaus en op een niveau dat specifiek is afgestemd op het vaardigheidsniveau van elk kind. Elk leerniveau is geoptimaliseerd voor het op de lange termijn herinneren van de tafels. Het algoritme haalt gegevens uit drie niveaus en identificeert de vermenigvuldigingen die het meest waarschijnlijk worden vergeten en integreert deze in de oefening.

  • Niveau 1: Er wordt geen algoritme toegepast.
  • Niveau 2: Past zich aan op basis van een nauwkeurigheidsalgoritme.
  • Niveau 3: Er wordt een tijdslimiet per vraag ingevoerd, zodat leerlingen hun antwoorden kunnen automatiseren en niet zelf de antwoorden kunnen berekenen.

Deze oplossing is gebaseerd op het nieuwste cognitieve wetenschappelijke onderzoek, geoptimaliseerd voor effectiviteit, bruikbaarheid en afstemming op klaspraktijken. Het is getest met meer dan 500 kinderen van 6 tot 11 jaar in meer dan 11 klaslokalen.

Hoogtepunten

A graph showing results from our pilot collaboration on times Tables by MemoryLab

Op basis van onze pilot met Times Tables van MemoryLab, uitgevoerd van oktober 2023 tot april 2024, hebben we de volgende inzichten verkregen over onze twee algoritmen van niveau 2 en niveau 3:

  • Verschillen in moeilijkheidsgraad van vermenigvuldigingen zijn zeer consistent over niveaus heen, en sommige feiten zijn inherent moeilijker dan andere. Aanpassingsvermogen helpt bij het onthouden van elk feit.
  • De nauwkeurigheid blijft op beide niveaus hoog: leerlingen behalen gemiddeld een nauwkeurigheid van 90.1% op niveau 2 en 86.1% op niveau 3.
  • In niveau 3 worden leerlingen sneller en lossen ze gemiddeld één vermenigvuldiging per 2,4 seconden op.

Belangrijkste bevindingen

Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat ons algoritme effectief is bij het leren van feitenkennis. Hier tonen we ook aan dat het succesvol is bij het onderwijzen van de tafels.

  • Door een tijdslimiet per vraag in te voeren, kunnen leerlingen de antwoorden automatiseren en wordt hen verboden om 'het antwoord te berekenen'. Met een tijdslimiet en ons adaptieve algoritme werden leerlingen sneller in het geven van het antwoord op de vermenigvuldiging
  • We hebben een stapsgewijze methode ontwikkeld met drie niveaus van toenemende moeilijkheidsgraad, ontworpen om kinderen van de basis naar beheersing te begeleiden. Door de voortgang van de leerling continu te beoordelen en feitenherhaling te personaliseren, kunnen we de leerefficiëntie en het behoud op de lange termijn optimaliseren.

 

Download our app in the App Store    Download onze poster

Deze organisaties leren al effectiever met MemoryLab

Wat anderen over ons zeggen

Geïnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

Nathan McCabe

Coördinator Internationale Samenwerking

Geïnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

Saar Speijers

Partnership & operationeel manager

Neem contact met ons op

Vul het formulier in

Of stuur ons een bericht

Saar Speijers

Partnerschaps- en operationeel manager

Nathan McCabe

Coördinator Internationale Samenwerking

Offerte aanvragen?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar:

Aan de slag!

Wil je meer weten?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar: