Radboud

Land:

Nederland

Doelgroep:

Hoger onderwijs

Casus:

Zowel declaratieve als procedurele kennis spelen een belangrijke rol in het hoger onderwijs, en beide vormen van kennis zijn essentieel voor effectief leren en academisch succes. Door een adaptief leersysteem te gebruiken, besteden studenten minder tijd aan het verwerven van de bouwstenen waarop ze tijdens een cursus verder kunnen bouwen.

Op basis van een computermodel van het geheugen van de leerlingen bepaalt het adaptieve leersysteem van MemoryLab welke items op welk moment tijdens de leersessie aan de leerling moeten worden gepresenteerd, waardoor de leerprocedures effectief worden afgestemd op de behoeften van elke individuele leerling. Door MemoryLab te integreren in een breed scala aan cursussen bij Radboud, verbetert de distributie van leren en nemen de motivatie en klasgereedheid van studenten aanzienlijk toe.

Hoogtepunten

Results showing our adaptive learning benefits in higher grades in exam results

We introduceerden MemoryLab in Gent voor de cursus Inleiding tot Cognitieve Psychologie, waar studenten ons systeem gebruikten om zich voor te bereiden op colleges en examens. De samenwerking leverde de volgende inzichten op:

  • Geheugenparameters geschat voor elke student gecorreleerd met eindexamencijfers
  • Ons systeem voorspelde de examenscore van de cursus
  • Studenten die ons systeem gebruiken, scoren gemiddeld hoger bij het examen

Belangrijkste bevindingen

Over het algemeen geven onze resultaten aan dat in onze pilots:

  • De leerresultaten verbeterden: meer studenten, zelfs als ze het systeem vrijwillig gebruikten, profiteerden van de gestructureerde en persoonlijke aanpak die het systeem bood.
  • Studenten halen hogere cijfers bij hun examens en hebben meer zelfvertrouwen.

Deze organisaties leren al effectiever met MemoryLab

Wat anderen over ons zeggen

Geïnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

Nathan McCabe

Coördinator Internationale Samenwerking

Geïnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

Saar Speijers

Partnership & operationeel manager

Neem contact met ons op

Vul het formulier in

Of stuur ons een bericht

Saar Speijers

Partnerschaps- en operationeel manager

Nathan McCabe

Coördinator Internationale Samenwerking

Offerte aanvragen?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar:

Aan de slag!

Wil je meer weten?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar: