Noordhoff

Land:

Nederland en Belgiƫ

Doelgroep:

Voortgezet Onderwijs

Casus:

Bij het leren van een taal, het begrijpen van wiskundige concepten, het verwerven van kennis over het menselijk lichaam of over natuurlijke omgevingen, is declaratieve kennis een basis voor verder educatief succes. De beste manier om fundamentele kennis te leren en te beoordelen is door middel van adaptieve retrieval practice. Het MemoryLab-algoritme gebruikt de snelheid en nauwkeurigheid van de reacties van de leerling tijdens de oefening om te voorspellen hoe goed elk feit wordt onthouden.

Het MemoryLab-algoritme maakt continue modelgebaseerde beoordeling van bekwaamheid mogelijk. Door zich succesvol aan te passen aan de kennis en capaciteiten van elke individuele leerling, verbetert MemoryLab de klasgereedheid van leerlingen, vergroot het de betrokkenheid van de leerlingen, en biedt het leraren ondersteuning. Door ons adaptieve systeem te integreren in de interface van Noordhoff, leren elk jaar meer dan 1,5 miljoen middelbare scholieren niet alleen de feiten of woorden die ze moeten leren, maar leren ze ook wat leren is.

Hoogtepunten

A graph showing results from our pilot collaboration with Noordhoff

In 2021 onderzochten we in samenwerking met Noordhoff hoe de overstap naar afstandsonderwijs de studieactiviteit en -prestaties beĆÆnvloedde in onze online retrieval practice-app voor taalonderwijs in het Nederlandse voortgezet onderwijs. Inzichten uit een dataset bestaande uit meer dan 115 miljoen retrieval practice-trials die door meer dan 133 duizend leerlingen in de loop van twee opeenvolgende schooljaren zijn voltooid, laten zien dat:

  • De progressie van de leerlingen door de leerstof grotendeels niet beĆÆnvloed werd door de lockdown
  • De prestaties van de leerlingen niet afnamen en de nauwkeurigheid en reactietijd op open vragen toenamen

Belangrijkste bevindingen

Uit de inzichten uit de samenwerking met Noordhoff uit 2021 bleek dat het systeem van MemoryLab ook tijdens de overgang naar afstandsonderwijs goed bleef presteren.

  • Ondanks de uitdagingen van lockdowns en afstandsonderwijs bleef de voortgang van studenten grotendeels onaangetast, met zelfs verbeterde prestaties in nauwkeurigheid en op open vragen. Met een oplossing als de onze laten we zien dat onderwijs onaangetast kan blijven en in wezen zonder onderbreking kan doorgaan.
  • In deze periodes hadden leerlingen meer tijd voor open vragen en werden ze minder afgeleid. Dit onderstreept het belang van een digitale oplossing waarmee leerlingen in hun eigen tempo en zonder externe onderbrekingen vragen kunnen stellen en optimaal kunnen presteren wanneer ze geconcentreerd zijn en zelfstandig studeren.

Deze organisaties leren al effectiever met MemoryLab

Wat anderen over ons zeggen

GeĆÆnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

Nathan McCabe

Coƶrdinator Internationale Samenwerking

GeĆÆnteresseerd in een samenwerking met ons?

Neem contact op met onze toegewijde professionals voor partnerschappen met scholen en uitgevers. We kijken ernaar uit je te helpen.

Saar Speijers

Partnership & operationeel manager

Neem contact met ons op

Vul het formulier in

Of stuur ons een bericht

Saar Speijers

Partnerschaps- en operationeel manager

Nathan McCabe

Coƶrdinator Internationale Samenwerking

Offerte aanvragen?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar:

Aan de slag!

Wil je meer weten?

Vul het onderstaande formulier in:

Van mail naar: